Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Γραμματοσειρά:

μενού

Τίτλος

Βαθμίδα

Οδηγός εκπαιδευτικού για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αποδοχής της αναπηρίας και της διαφορετικότητας και την ανάπτυξη ενταξιακής κουλτούρας στο σχολείο.

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση

Oδηγός εκπαιδευτικού για την ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και αυτόνομης διαβίωσης για μαθητές με αναπηρία μέσω Κοινωνικών Ιστοριών.

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ

Εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Καλές πρακτικές για τη σχολική τους ένταξη.

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση-Αυτισμός

Εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης: Καλές πρακτικές για τη σχολική τους ένταξη

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση

Εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με κινητική αναπηρία: ψηφιακές εφαρμογές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την κοινωνική ζωή και την αυτόνομη διαβίωση.

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ-Κινητική αναπηρία

Η αξιοποίηση των εικαστικών στην εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία.

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ

Μαθηματικά Ε΄ τάξης δημοτικού, προσαρμοσμένα για μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία. 
(1ος Τόμος, 2ος Τόμος, 3ος Τόμος)

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - easy read

Οδηγός εκπαιδευτικού για την εκπαίδευση στο ανάγλυφο σύστημα γραφής και ανάγνωσης braille. 
Συνοδευτικό τεύχος

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - τύφλωση

Εκπαίδευση τυφλών μαθητών και μαθητριών στην κινητικότητα, στον προσανατολισμό και σε δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης.

Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - τύφλωση

Εκπαίδευση τυφλοκωφών μαθητών μέσω της απτικής νοηματικής επικοινωνίας.

Ειδική αγωγή - τυφλοκώφωση - πολλαπλές αναπηρίες

GR/EN

«Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε
Ασπίδα μας, η γνώση»

https://www.hopkinsmedicine.org

 Εδώ θα βρείτε προσβάσιμες πληροφορίες για τα άτομα με αναπηρία (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες).

Το υλικό είναι σε απόλυτη συνάρτηση με τη βάση πληροφοριών και ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Σε συνέχεια της ενημέρωσης από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προχώρησε στην έκδοση 8 Οδηγιών και 19 Ερωτήσεων-Απαντήσεων για τη νόσο COVID-19.

  • Στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα με υπότιτλους

 - 8 Οδηγίες 8 οδηγίες και
 - 19 Ερωτήσεις-Απαντήσεις 8 οδηγίες

 Σε μεγέθυνση για προβολή και εκτύπωση

 - Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 18B - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις

 - Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 18B - 8 Χρήσιμες Οδηγίες 

 - Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 28Β - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις

 - Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 28B - 8 Χρήσιμες Οδηγίες

  • Έκδοση σε BRAILLE READY

 - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις, Plain text (έτοιμο για μεταtροπή σε braille)

 - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις, Εκτυπώσιμο braille με τη χρήση του λογισμικού DBT 

 - 8 Οδηγίες, Brailly Ready

 - 8 Οδηγίες Plain Text

 - 8 Οδηγίες, Εκτυπώσιμο braille με τη χρήση του λογισμικού DBT

  • Σε Ηχητική μορφή

 - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις, Κείμενο σε audio (με χρήση T-t-S)

 - 8 Οδηγίες, Κείμενο σε audio (με χρήση T-t-S)

Συντελεστές
Ευχαριστούμε όλους τους εμπειρογνώμονες του «Προσβάσιμου» και του «Sign Links» που συνέβαλαν στην ανάπτυξη του παρόντος προσβάσιμου υλικού.

«Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε Ασπίδα μας, η γνώση»

Ποδαρικό μας έκανε το άρθρο του 2020: Zhang et al. (2020). Accessibility within open educational resources and practices for disabled learners: a systematic literature review. Smart Learning Environments 7:1  https://doi.org/10.1186/s40561-019-0113-2 

Το άρθρο ανασκόπησε συστηματικά 31 δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά άρθρα, παγκοσμίως, για να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργική ποικιλομορφία των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (Open Educational Resources, OER) και των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών (Open Educational Practices, OEP).

Δύο εξ αυτών είναι δικά μας και αφορούν το "Προσβάσιμο":

        Kourbetis, V., & Boukouras, K. (2014). Accessible open educational resources for students with disabilities in Greece: They are open to the deaf. In C. Stephanidis & M. Antona (Eds.), Universal Access in Human-Computer Interaction. Universal access to information and knowledge. UAHCI 2014. Lecture notes in computer science (Vol. 8514). Cham: Springer.

       Kourbetis, V., Boukouras, K. & Gelastopoulou, M.(2016). Multimodal Accessibility for Deaf Students Using Interactive Video, Digital Repository and Hybrid Books. In C. Stephanidis and M. Antona (Eds.) Universal Access in Human-Computer Interaction. Users and Context Diversity, Part III , Lecture Notes In Computer Science  9739, pp. 93–102. Springer International Publishing Switzerland. 

Το άρθρο επισημαίνει ότι η προσβασιμότητα εξακολουθεί να είναι στα αρχικά στάδια του στο πλαίσιο των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων  και των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών και ότι οι ερευνητές θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην εξέταση των τεσσάρων αρχών προσβασιμότητας: αντιληπτών, λειτουργικών, κατανοητών και ισχυρών (perceivable, operable, understandable and robust)- Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, δηλαδή τις βασικές αρχές του «Προσβάσιμου». 

Ανακοινώσεις  

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υλοποιεί την Πράξη με τίτλο «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» - Οριζόντια Πράξη και κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5001313, ΣΑΕ 2016ΣΕ34510090, Άξονες Προτεραιότητας 6, 8, 9, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).

Στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 8485/07-11-2016 Απόφασης υλοποίησης με ίδια μέσα του Υποέργου 1 (ΑΔΑ:ΨΗΟ7ΟΞΛΔ-ΡΡΝ) και ειδικότερα τη Δράση 5 «Επιμόρφωση, ενδοσχολική και εξ αποστάσεως, εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής» και το ΠΕ5.1 προβλέπεται η υλοποίηση είκοσι έξι (26) ενδοσχολικών επιμορφωτικών ημερίδων εντός και εκτός Αθηνών.

Οι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες στην Αττική και στις πόλεις εκτός Αττικής, θα λάβουν χώρα στις εξής σχολικές μονάδες, οι οποίες επελέγησαν μετά από δημοσίευση-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος:

                      

Α/Α

Σχολική Μονάδα

Βαθμίδα Εκπαίδευσης

Ημερομηνία Διεξαγωγής

1

4ο Δ.Σ. Χαϊδαρίου

Α/θμια

16/01/2019

2

11ο Δ.Σ. Πειραιά

Α/θμια

07/02/2019

3

1ο Δ.Σ. Νέου Ψυχικού

Α/θμια

13/12/2018

4

6ο Δ.Σ. Αγίας Παρασκευής

Α/θμια

28/02/2019

5

123ο Δ.Σ. Αθηνών

90ο Δ.Σ Αθηνών

Α/θμια

17/01/2019

6

11ο Δ.Σ. Ελευσίνας

Α/θμια

31/01/2019

7

2ο Δ.Σ. Νεμέας

Α/θμια

13/02/2019

8

 

Δ.Σ. Ερατεινής

Α/θμια

28/02/2019

9

16Ο Δ.Σ. Δράμας

Α/θμια

22/02/2019

10

Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αγρινίου

Β/θμια

24/01/2019

11

1ο 5/Θ Ειδικό Δ.Σ. Κομοτηνής

Α/θμια

21/02/2019

12

Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης

Β/θμια

04/03/2019

13

Ειδικό Δ.Σ. Κωφών και Βαρήκοων Πάτρας

Α/θμια

04/02/2019

14

10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Θεσσαλονίκης

Α/θμια

23/01/2019

15

2ο Δ.Σ. Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης

Α/θμια

22/01/2019

16

1ο 12/Θ Δ.Σ. Αρχανών Ηρακλείου

Α/θμια

07/03/2019

 

Ο χαρακτήρας των Ενδοσχολικών Ημερίδων είναι επιμορφωτικός.

Στόχος είναι αφενός, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των παραπάνω σχολικών μονάδων και η παρουσίαση του υλικού των Ειδικών Επιστημόνων/Εμπειρογνωμόνων που εκπονείται στο πλαίσιο της Πράξης, στα στελέχη της εκπαίδευσης και στους/στις εκπαιδευτικούς και αφετέρου η πιλοτική εφαρμογή του υλικού με σκοπό την ανατροφοδότηση των Ειδικών Επιστημόνων/Εμπειρογνωμόνων, ώστε να διαμορφωθεί η τελική βέλτιστη μορφή των παραδοτέων.

Επισημαίνεται ότι στις ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες θα συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω σχολικών μονάδων, που δήλωσαν συμμετοχή.

Οι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες διοργανώνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διεθνές Συνέδριο για τη διδασκαλία Ευρωπαϊκών Νοηματικών Γλωσσών

Παρασκευή 28 και Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην αίθουσα "Ζακλίν ντε Ρομιγί"

Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

 

Δελτίο Τύπου  |  Αφίσα  | Πρόγραμμα Συνεδρίου  | Πρόγραμμα Σχολείων

Δηλώσεις συμμετοχής: https://goo.gl/forms/hdpd2YhshLzjSjl83

 Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), στο πλαίσιο των Στρατηγικών Συμπράξεων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, υλοποιεί το έργο «Teaching European Signed Languages as a First Language» με τίτλο: “SIGN FIRST” (Διδασκαλία Ευρωπαϊκών Νοηματικών Γλωσσών ως πρώτη γλώσσα). Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (I.K.Y.).

Το SIGN FIRST αποσκοπεί στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εφαρμογή προγραμμάτων διδασκαλίας νοηματικών γλωσσών και την καλλιέργεια της δίγλωσσης εγγραμματοσύνης των Κωφών και Βαρήκοων μαθητών. Κύριος στόχος του SIGN FIRST είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με το  κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί με τη σειρά τους να συμβάλλουν, εφαρμόζοντάς το, στην ανάπτυξη και βελτίωση των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των Κωφών και Βαρήκοων μαθητών.

Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών που διδάσκουν Ευρωπαϊκές Νοηματικές Γλώσσες σε μαθητές με προβλήματα ακοής ως πρώτη γλώσσα περιλαμβάνει ενδοσχολικές επιμορφώσεις καθώς και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην κάθε χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα (Ολλανδία, Ελβετία, Κύπρο και Ελλάδα).

Βασικό εργαλείο για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτη γλώσσα για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου βρίσκεται στην ιστοσελίδα του προγράμματος http://www.sign1st.eu/el/ και εμπλουτίζεται συνεχώς.

Συνδιοργάνωση: Εταίροι του προγράμματος Sign First:

  • Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών & Βαρηκόων Αργυρούπολης
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο & Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης-Πεύκης
  • HABILIS

Ο χαρακτήρας του Διεθνούς Συνεδρίου είναι επιμορφωτικός και ενημερωτικός. Στόχος είναι να παρουσιαστεί το θεωρητικό πλαίσιο για την διδασκαλία Νοηματικών Γλωσσών και η πληθώρα των δράσεων που υλοποιούνται μέσω του Έργου. Η ομάδα των ειδικών επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων του Έργου, διακεκριμένοι επιστήμονες από τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη θα ενημερώσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και τους εν γένει ενδιαφερόμενους (γονείς, μέλη της Κοινότητας των Κωφών, χρήστες της ΕΝΓ, Διερμηνείς, φοιτητές κλπ.) για τη σκοπιμότητα και τα οφέλη από την υλοποίηση του Έργου μέσα από ομιλίες και διαδραστικές, βιωματικές δραστηριότητες. Επιπλέον, στόχος του Διεθνούς Συνεδρίου είναι η υποστήριξη της υλοποίησης της Υ.Α. 2103/2017, με την οποία  εντάσσεται η διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και η εκμάθηση αυτής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των κωφών και βαρηκόων μαθητών.

Δεν υπάρχει κανένα κόστος για τη συμμετοχή.

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης από το ΙΕΠ ηλεκτρονικά και για το λόγο αυτό απαιτείται η ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής.

Στη δήλωση συμμετοχής, επίσης, δηλώνονται και οι ανάγκες προσβασιμότητας των συμμετεχόντων, ώστε να καλυφθούν έγκαιρα και πλήρως.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Προγράμματος:

Βασίλης Κουρμπέτης
Σύμβουλος A του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Συντονιστής Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Αν. Τσόχα 36, 115 21 Αθήνα

Τηλ.: (+30)213 1335 301 (κ. Κουρμπέτης)  213 1335 412 (κ. Γελαστοπούλου)
Κινητό: (+30) 6936121784 (κ. Κουρμπέτης)
URL:  http://www.iep.edu.gr , http://www.sign1st.eu/el/
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   ή Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
skype: vassilis.kourbetis

Δελτίο τύπου
Νέα Κυκλοφορία παιδικού βιβλίου
«Το κορίτσι με τα μπαλόνια»
Πόσο αγαπούσε η Νίκη τα μπαλόνια της! Και πόσο απολάμβανε ο Ζώης τη ζωγραφική, το παιχνίδι με τα αυτοκινητάκια του και τα πολύχρωμα λουλούδια που είχε στο μπαλκόνι του! Δυο παιδιά που ζούσαν σε αντικριστά διαμερίσματα και δεν είχαν επικοινωνήσει ποτέ. Ώσπου ο Ζώης, ένα πρωί, αποφάσισε να φωνάξει με όλη του τη δύναμη: «Πώς σε λένεεεε;». Η Νίκη, όμως, αντί να του απαντήσει έκανε διάφορα σηματάκια με τα χέρια της. Κι αφού ο Ζώης δεν καταλάβαινε τα νοήματά της, εκείνη αποφάσισε να του ζωγραφίσει ένα γαλάζιο χαμόγελο σ’ ένα κατάλευκο μπαλόνι…
Μπορούν άραγε δυο παιδιά να γίνουν φίλοι απλά και μόνο ζωγραφίζοντας μπαλόνια;
 
Ένα βιβλίο για τη φιλία, την αποδοχή στη διαφορετικότητα και τη δύναμη της μη λεκτικής επικοινωνίας.
 
Ένα δίγλωσσο βιβλίο (ελληνική γραπτή γλώσσα κι ελληνική νοηματική γλώσσα) γραμμένο από τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης και του 1ου Νηπιαγωγείου Ελληνικού, που δημιουργήθηκε μέσα από το παιχνίδι της δημιουργικής γραφής με την επιμέλεια και καθοδήγηση της συγγραφέως Λιλής Γάτη, στα πλαίσια του προγράμματος συνεκπαίδευσης των δύο σχολείων. Ενώ πριν γίνει βιβλίο ταξίδευε στη δίγλωσση εφημερίδα των σχολείων "ΣχολειάΖΩ".
 
Μέρος των εσόδων του βιβλίου θα διατεθεί στον ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Περιέχει DVD με το παραμύθι στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)

http://webtv.ert.gr/ert1/themata/ena-paidiko-vivlio-se-dyo-glosses/

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διοργάνωση Ενδοσχολικών Επιμορφωτικών Ημερίδων

 

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υλοποιεί την Πράξη με τίτλο «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» - Οριζόντια Πράξη και κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5001313, ΣΑΕ 2016ΣΕ34510090, Άξονες Προτεραιότητας 6, 8, 9, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και Εθνικούς πόρους.

Στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 8485/07-11-2016 Απόφασης υλοποίησης με ίδια μέσα του Υποέργου 1 (ΑΔΑ:ΨΗΟ7ΟΞΛΔ-ΡΡΝ) και ειδικότερα τη Δράση 5 «Επιμόρφωση, ενδοσχολική και εξ αποστάσεως, εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής» και το ΠΕ5.1 προβλέπεται η υλοποίηση είκοσι έξι (26) ενδοσχολικών επιμορφωτικών ημερίδων εντός και εκτός Αθηνών.

Οι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες στην Αθήνα, θα λάβουν χώρα στις εξής σχολικές μονάδες, οι οποίες επελέγησαν μετά από δημοσίευση-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος:

 

  • Ειδικό Δ.Σ. Πειραιά για παιδιά με Αυτισμό: 18/06/2018
  • 4ο Δ.Σ. Ελληνικού: 18/06/2018
  • 15ο Δ.Σ. Καλλιθέας: 19/06/2018
  • 1ο Δ.Σ. Πεντέλης και 2ο Δ.Σ. Πεντέλης: 19/06/2018
  • 1ο Δ.Σ. Χολαργού: 20/06/2018
  • 41ο Δ.Σ. Πειραιά: 20/06/2018
  • Ειδικό Δ.Σ. Τυφλών, Ειδικό Δ.Σ Τυφλών και Τυφλοκωφών και Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών Καλλιθέας: 20/06/2018
  • 12ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου, 3ο Νηπιαγωγείο Βριλησσίων και 9ο Νηπιαγωγείο Ν. Ηρακλείου: 21/06/2018
  • Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ν. Ηρακλείου: 26/06/2018
  • Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πειραιά: 27/06/2018

 

Ο χαρακτήρας των Ενδοσχολικών Ημερίδων είναι επιμορφωτικός.

Στόχος είναι αφενός, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των παραπάνω σχολικών μονάδων και η παρουσίαση του υλικού των Ειδικών Επιστημόνων/Εμπειρογνωμόνων που εκπονείται στο πλαίσιο της Πράξης, στα στελέχη της εκπαίδευσης και στους/στις εκπαιδευτικούς και αφετέρου η πιλοτική εφαρμογή του υλικού με σκοπό την ανατροφοδότηση των Ειδικών Επιστημόνων/Εμπειρογνωμόνων, ώστε να διαμορφωθεί η τελική βέλτιστη μορφή των παραδοτέων.

Οι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες διοργανώνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

[Η ανακοίνωση σε pdf] - [Δηλώσεις συμμετοχής]

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υλοποιεί την Πράξη με τίτλο «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» - Οριζόντια Πράξη με MIS 5001313 και ΣΑΕ 2016ΣΕ34510090, στους Άξονες Προτεραιότητας 6, 8, 9. Η Πράξη εντάχθηκε στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» με την υπ’ αρ. 12160/28-09-2016 (ΑΔΑ:ΨΑΙΚ4653Ο7-Σ9Κ) Απόφαση Ένταξης και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Κ.Τ).

 

Η Πράξη προβλέπει, μεταξύ άλλων, ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των Περιφερειών της χώρας.

 

Δια ζώσης ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες

 

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. πρωτ. 8485/07-11-2016 (ΑΔΑ: ΨΗΟ7ΟΞΛΔ-ΡΡΝ) Απόφαση Υλοποίησης με ίδια μέσα, προβλέπεται να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 26 ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες. Οι ημερίδες θα πραγματοποιηθούν εντός και εκτός Αττικής, ώστε να εφαρμοστεί πιλοτικά το υλικό σε σχολικές μονάδες. Οι Ειδικοί Επιστήμονες/Εμπειρογνώμονες, θα συμμετέχουν ως επιμορφωτές/-ώτριες στις επιμορφωτικές ημερίδες.

 

Στις 26 ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες θα συμμετέχουν μέλη από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων και οι Ειδικοί Επιστήμονες/Εμπειρογνώμονες της Πράξης ως επιμορφωτές/-ώτριες, ανάλογα με τις ανάγκες των σχολείων και σε συνεννόηση με τους/τις Σχολικούς/-ές Συμβούλους ή και άλλους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να παρουσιαστεί στην εκπαιδευτική κοινότητα το προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό που εκπονείται από τους/τις Ειδικούς/-ές Επιστήμονες/Εμπειρογνώμονες στο πλαίσιο των Δράσεων της Πράξης.

 

Τα θεματικά πεδία του προγράμματος είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την ευαισθητοποίηση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα, θα υλοποιηθούν ημερίδες επιμόρφωσης ανά σχολική μονάδα στις παρακάτω Θεματικές Ενότητες, συνδυαστικά μέχρι 2 ενότητες:

 

  1. Κώφωση - Διδασκαλία ΕΝΓ
  2. Τύφλωση - Τυφλοκώφωση
  3. Κινητικές αναπηρίες
  4. Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος-Κοινωνικές Ιστορίες
  5. Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα από τα παραμύθια, τη μουσική, το θεατρικό παιχνίδι και βιωματικές δραστηριότητες
  6. ΔΕΠΥ
  7. Εικαστικά
  8. Καθολικά σχεδιασμένα Μαθηματικά Ε’ Δημοτικού

 

Οι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες θα είναι συνολικής διάρκειας 12 ωρών (6 ώρες δια ζώσης και 6 εξ αποστάσεως υποστήριξη). Θα συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί ανά θεματική ενότητα σε τμήματα των 20 έως 25 ατόμων. Προτεραιότητα θα δοθεί σε σχολικές μονάδες οι οποίες θα συγκεντρώσουν το σύνολο των εκπαιδευτικών τους (ενδοσχολική επιμόρφωση) και μόνο στην περίπτωση που δεν συγκεντρώνεται ο απαραίτητος αριθμός (20) σε μια σχολική μονάδα θα μπορούν να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί και από άλλες σχολικές μονάδες.

Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που δηλώσουν ενδιαφέρον δεν επαρκούν για να δημιουργηθεί ομάδα 20-25 ατόμων ή 10-15 ατόμων για τα Νηπιαγωγεία, οι διευθυντές/-ύντριες των σχολικών μονάδων μπορούν να συνεργαστούν με όμορες σχολικές μονάδες προκειμένου να εξασφαλίσουν τον απαιτούμενο αριθμό για τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών ημερίδων. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει οπωσδήποτε να υποβληθεί μια κοινή αίτηση των σχολικών μονάδων που θα συνεργαστούν για να συμμετάσχουν στις εν λόγω επιμορφωτικές ημερίδες, στην οποία θα αναφέρονται οι σχολικές μονάδες που θα συνεργαστούν καθώς και σε ποια σχολική μονάδα θα διεξαχθεί η επιμορφωτική ημερίδα.

Οι επιμορφωτικές ημερίδες θα πραγματοποιηθούν μέχρι τον Δεκέμβριο 2018 ή όπως άλλως καθοριστεί από το ΙΕΠ.

Οι ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες θα πραγματοποιούνται εκτός σχολικού ωραρίου. Δύναται να πραγματοποιούνται και εντός σχολικού ωραρίου με την σύμφωνη γνώμη και τις ενέργειες του/της αρμόδιου/-ας Σχολικού/-ής Συμβούλου της σχολικής μονάδας.

 

Με την παρούσα ανακοινώνουμε την διοργάνωση των ενδοσχολικών επιμορφωτικών ημερίδων και προσκαλούμε τις σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) που ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή τους σ’ αυτά να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους, σύμφωνα με  τα παρακάτω:

 

Διαδικασία υποβολής αίτησης

  • Οι σχολικές μονάδες που ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος στις επιμορφωτικές ημερίδες θα πρέπει να αποστέλλουν, αποκλειστικά και μόνο, ηλεκτρονικά συμπληρωμένη την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία υπάρχει αναρτημένη στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ www.iep.edu.gr και στην ιστοσελίδα του έργου http://www.prosvasimo.gr/el/anakoinoseis)

 

Τυχόν πληροφορίες και διευκρινίσεις παρέχονται από τον κ. Στέφανο Κούτρα, Σύμβουλο Β’ του Ι.Ε.Π.,  στο τηλέφωνο 213 1335304 ή στην ηλεκτρονική  διεύθυνση: skoutras@iep.edu.gr

 

  • Για την επιλογή των σχολικών μονάδων πέραν των γενικών και ειδικών κριτηρίων (βλ. παρακάτω) λαμβάνονται υπόψη και γεωγραφικά κριτήρια με στόχο να υπάρξει διασπορά σε διαφορετικές περιοχές της χώρας. Ομοίως θα λαμβάνεται υπόψη η βαθμίδα εκπαίδευσης και ο τύπος (Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) της σχολικής μονάδας ανάλογα με την θεματική ενότητα.

 

Οι αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται από τη δημοσίευση της παρούσης ανακοίνωσης – πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του Ι.Ε.Π έως 21 Μαΐου 2018, ώρα 12.00 μ.μ.

 

  1. Κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών μονάδων

 

Κριτήρια για την επιλογή των σχολικών μονάδων θα είναι:

 

  • Γενικά:
    • Επαρκής υλικοτεχνική υποδομή για την υλοποίηση των επιμορφωτικών ημερίδων. Η σχολική μονάδα θα πρέπει να διαθέτει προβολέα, έναν Η/Υ και αίθουσα διεξαγωγής της επιμορφωτικής ημερίδας.
    • Μη συμμετοχή σε πρόσφατες ενδοσχολικές επιμορφωτικές ημερίδες στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Εξαίρεση αποτελούν οι ΣΜΕΑΕ.

 

 

  • Ειδικά:
    • Θα επιλέγονται κατά προτεραιότητα σχολικές μονάδες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα από τα γενικά ή ειδικά κριτήρια.
    • Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Α/θμιας εκπαίδευσης και ΕΕΕΕΚ.
    • Σχολικές μονάδες Α/θμιας εκπαίδευσης που λειτουργεί Τμήμα Ένταξης και καλύπτει τις διαγνωσμένες εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΔΔΥ ή ΙΠΚ πάνω από 12 μαθητές/-ήτριες.
    • Νηπιαγωγεία που λειτουργεί Τμήμα Ένταξης και καλύπτει τις διαγνωσμένες εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΔΔΥ ή ΙΠΚ πάνω από 3 μαθητές/-ήτριες στο καθένα.
    • Σχολικές μονάδες Α/θμιας εκπαίδευσης στις οποίες δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης που να καλύπτει τις διαγνωσμένες εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΔΔΥ ή ΙΠΚ τουλάχιστον 8 μαθητών/-τριών.
    • Προηγούμενη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε ευρωπαϊκά, εθνικά προγράμματα ή εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

 

Θα επιλεγούν τουλάχιστον 26 σχολικές μονάδες. Ανάλογα με την εκδήλωση ενδιαφέροντος δύναται να αυξηθεί ο αριθμός των σχολικών μονάδων οι οποίες θα χαρακτηρισθούν ως επιλαχούσες.

Σε περίπτωση που τα ανωτέρω κριτήρια πληρούνται ομοίως σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες στην ίδια ή διαφορετική γεωγραφική περιοχή, τότε θα διεξαχθεί κλήρωση από το ΙΕΠ σε ημερομηνία και τόπο όπου θα αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση στην οικεία ιστοσελίδα του ΙΕΠ, προκειμένου να παραστούν οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες, εάν το επιθυμούν.

Ο πίνακας με τις σχολικές μονάδες που θα επιλεγούν θα αναρτηθεί στην οικεία ιστοσελίδα του ΙΕΠ.

 

 

Βεβαιώσεις  Επιμόρφωσης

 

Ο φορέας που έχει την ευθύνη για την βεβαίωση παρακολούθησης των ενδοσχολικών επιμορφωτικών ημερίδων είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Οι βεβαιώσεις θα είναι ηλεκτρονικές.

Δικαίωμα απόκτησης Βεβαίωσης θα έχουν οι εκπαιδευτικοί που θα έχουν παρακολουθήσει τις 6 ώρες των δια ζώσης ενδοσχολικών επιμορφώσεων. Οι εξ αποστάσεως δραστηριότητες υποστήριξης είναι προαιρετικές και δεν βεβαιώνονται.

 

Μετά την ολοκλήρωση των ενδοσχολικών επιμορφωτικών ημερίδων και την πιλοτική εφαρμογή του υλικού στις σχολικές μονάδες, θα πρέπει να αποσταλεί στο ΙΕΠ μια συλλογική έκθεση ανατροφοδότησης, η οποία θα υπογράφεται από όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιμορφώθηκαν και τον/την Διευθυντή/-ύντρια της σχολικής μονάδας. Η εν λόγω έκθεση θα ληφθεί υπόψη από τους/τις Ειδικούς/-ές Επιστήμονες/ Εμπειρογνώμονες για τυχόν επαναδιαμόρφωση του Παραδοτέου τους, ώστε να ενσωματώσουν όλες τις απαραίτητες βελτιώσεις.

[Η ανακοίνωση σε pdf] - [Δηλώσεις συμμετοχής]

Αναζήτηση

ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» -Οριζόντια Πράξη με MIS 5001313
Η Πράξη «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» με MIS 5001313 υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πιστοποίηση W2 AAA
Όροι Χρήσης
© 2017 Ι.Ε.Π.



Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech