Οδηγοί Εκπαιδευτικών και Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό Υλικό για όλες τις αναπηρίες
Τίτλος | Βαθμίδα |
---|---|
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση | |
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ | |
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση-Αυτισμός | |
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση | |
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ-Κινητική αναπηρία | |
Η αξιοποίηση των εικαστικών στην εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία. | Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ |
Μαθηματικά Ε΄ τάξης δημοτικού, προσαρμοσμένα για μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία (Οδηγός). (Οδηγός, Easy to read, Arial 18, Arial 28, Alt, εικόνες) | Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - easy read |
- Οδηγός εκπαιδευτικού για την εκπαίδευση στο ανάγλυφο σύστημα γραφής και ανάγνωσης braille. | Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - τύφλωση |
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - τύφλωση | |
Εκπαίδευση τυφλοκωφών μαθητών μέσω της απτικής νοηματικής επικοινωνίας. | Ειδική αγωγή - τυφλοκώφωση - πολλαπλές αναπηρίες |
Πρωτοβάθμια γενική και ειδική εκπαίδευση, ΕΕΕΕΚ | |
Η διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) ως πρώτη γλώσσα για την Γ' Δημοτικού | Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - κώφωση |
Η διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) ως πρώτη γλώσσα για την Δ' Δημοτικού | Πρωτοβάθμια γενική και ειδική - κώφωση |
«Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε Ασπίδα μας, η γνώση»
GR/EN
«Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε
Ασπίδα μας, η γνώση»
https://www.hopkinsmedicine.org
Εδώ θα βρείτε προσβάσιμες πληροφορίες για τα άτομα με αναπηρία (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες).
Το υλικό είναι σε απόλυτη συνάρτηση με τη βάση πληροφοριών και ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Σε συνέχεια της ενημέρωσης από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προχώρησε στην έκδοση 8 Οδηγιών και 19 Ερωτήσεων-Απαντήσεων για τη νόσο COVID-19.
- Στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα με υπότιτλους
- 8 Οδηγίες και
- 19 Ερωτήσεις-Απαντήσεις
Σε μεγέθυνση για προβολή και εκτύπωση
- Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 18B - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις
- Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 18B - 8 Χρήσιμες Οδηγίες
- Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 28Β - 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις
- Έκδοση μεγεθυμένης γραμματοσειράς 28B - 8 Χρήσιμες Οδηγίες
- Έκδοση σε BRAILLE READY
- 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις, Plain text (έτοιμο για μεταtροπή σε braille)
- 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις, Εκτυπώσιμο braille με τη χρήση του λογισμικού DBT
- 8 Οδηγίες, Εκτυπώσιμο braille με τη χρήση του λογισμικού DBT
- Σε Ηχητική μορφή
- 19 Ερωτήσεις - Απαντήσεις, Κείμενο σε audio (με χρήση T-t-S)
- 8 Οδηγίες, Κείμενο σε audio (με χρήση T-t-S)
Συντελεστές
Ευχαριστούμε όλους τους εμπειρογνώμονες του «Προσβάσιμου» και του «Sign Links» που συνέβαλαν στην ανάπτυξη του παρόντος προσβάσιμου υλικού.
Accessibility within open educational resources and practices for disabled learners: a systematic literature review
Ποδαρικό μας έκανε το άρθρο του 2020: Zhang et al. (2020). Accessibility within open educational resources and practices for disabled learners: a systematic literature review. Smart Learning Environments 7:1 https://doi.org/10.1186/s40561-019-0113-2 .
Το άρθρο ανασκόπησε συστηματικά 31 δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά άρθρα, παγκοσμίως, για να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργική ποικιλομορφία των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (Open Educational Resources, OER) και των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών (Open Educational Practices, OEP).
Δύο εξ αυτών είναι δικά μας και αφορούν το "Προσβάσιμο":
Kourbetis, V., & Boukouras, K. (2014). Accessible open educational resources for students with disabilities in Greece: They are open to the deaf. In C. Stephanidis & M. Antona (Eds.), Universal Access in Human-Computer Interaction. Universal access to information and knowledge. UAHCI 2014. Lecture notes in computer science (Vol. 8514). Cham: Springer.
Kourbetis, V., Boukouras, K. & Gelastopoulou, M.(2016). Multimodal Accessibility for Deaf Students Using Interactive Video, Digital Repository and Hybrid Books. In C. Stephanidis and M. Antona (Eds.) Universal Access in Human-Computer Interaction. Users and Context Diversity, Part III , Lecture Notes In Computer Science 9739, pp. 93–102. Springer International Publishing Switzerland.
Το άρθρο επισημαίνει ότι η προσβασιμότητα εξακολουθεί να είναι στα αρχικά στάδια του στο πλαίσιο των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών και ότι οι ερευνητές θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην εξέταση των τεσσάρων αρχών προσβασιμότητας: αντιληπτών, λειτουργικών, κατανοητών και ισχυρών (perceivable, operable, understandable and robust)- Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, δηλαδή τις βασικές αρχές του «Προσβάσιμου».